Dit Efterslægten-login

Skift adgangskoden

Hvis du er ny kursist

Hvis du er ny kursist, så modtager du kort før skolestart en mail der hedder “Dine login på Efterslægten”. Denne mail rummer dit brugernavn og din adgangskode, og fortæller hvad du skal gøre. Det sker desværre at denne mail havner i en mappe med uønsket mail, så kig også lige dér! Uden denne mail kan du ikke komme i gang med vores IT-løsninger, så hvis du ved skolestart stadig mangler mailen, er det bedst at du skriver til vores IT-kontor på no@hfc.dk. Skriv fra den mail hvor du ønsker at modtage mail fra os, og husk at oplyse fuldt navn og fødselsdag. Som forklaret i mailen “Dine Login på Efterslægten”, så er det første du skal gøre at skifte din adgangskode, dvs. at ændre den udleverede kode til én du selv vælger.

Hvis du ikke er ny kursist

Hvis du før har startet undervisning på Efterslægten, skal du normalt ikke skifte igen. Hvis du har glemt din adgangskode (altså den vi tidligere kaldte din “piftede” adgangskode), eller ikke kan logge på systemerne, så henvend dig til til IT-kontoret, fx på no@hfc.dk.

Platforme

Til undervisning på Efterslægten og til e-learning bruger vi primært to platforme:

  • OneNote Klassenotesbog er undervisningsportalen hvor du finder materialer, e-learning-opgaver m.m. Her skal du bruge dit Efterslægten-login.
  • LUDUS Web er systemet hvor du ser skema, lektier, afleverer opgaver og får tilbagemelding. Her skal du bruge dit Efterslægten-login.

Bemærk: Du må aldrig dele login med andre.

Skift koden!

Hvis du er ny på Efterslægten, skal du altså én gang for alle skifte din kode som beskrevet herunder. Du skal skifte koden før du kan få adgang til vores undervisningsmateriale og andre systemer. Bl.a. kan du ikke komme på vores trådløse net før du har skiftet, og derfor er det smart at gøre det hjemmefra (eller gør det fx på en smartphone med mobildata).

For at skifte skal du gå til siden mit.hfc.dk. (Der er også en flise i LUDUS Web der linker til siden.) mit.hfc.dk


[Dette er et screenshot. Du skal gå til mit.hfc.dk for at kunne gøre som beskrevet.]

Vigtigt: Du skal ikke prøve at logge ind (blå knap) for at skifte; du skal i stedet klikke ”Skift adgangskode” (sort knap nederst), og derefter udfylde:

  • Brugernavn: Se dit kursistnummer i mailen “Dine login på Efterslægten”.
  • Nuværende kodeord: Hfc efterfulgt af dit CPR-nummer (alle 10 cifre; ingen bindestreg)
  • Nyt kodeord: Et sikkert kodeord som du selv vælger, og som overholder kompleksitetskravene der vises på siden.
  • Gentag nyt kodeord: Skriv det samme igen, og klik på Skift – så har du skiftet koden!

Når du skifter på denne måde, skifter vi din adgangskode til de første to af disse tre forskellige brugerkonti:

 BrugerkontoBrugernavnAdgangskodeBruges bl.a. til…Tjek ved at logge på…
1  Efterslægtens AD
Dit kursistnummer, Unilogin-brugernavn eller lærerinitialer (se mail)Din selvvalgte adgangskodeTrådløst net; kopiprintere; print.hfc.dk; eksamen.hfc.dk; video.hfc.dk; mit.hfc.dk hvor du piftermit.hfc.dk
3  Office 365
Microsoft-konto
Dit kursistnummer, Unilogin-brugernavn eller lærerinitialer (se mail), efterfulgt af @hfc.dkDin selvvalgte adgangskode (*)Microsoft Sharepoint sharepoint.hfc.dk; OneNote;
Office-pakken
SharePoint
2  UniloginDit Unilogin-brugernavnDin Unilogin-adgangskodeLUDUS Web; netprøver.dk; Systime; Onlineordbøger; Infomedia; se links på siden med fliserMit Unilogin

(*) Office 365-kontoen kalder vi også din Efterslægten-Office 365-konto. Microsoft kalder den nogle gange din Microsoft-konto, din firma- eller skole-konto, eller din mail-konto – selv om vi sjældent bruger den som mail. (Måske har du en anden Microsoft-konto fra en tidligere skole eller privat, fx hvis du har en Hotmail-konto, men den skal du ikke bruge her.)

Hvis du på et senere tidspunkt ønsker at ændre din adgangskode, skal du igen gøre det på siden mit.hfc.dk. Kontakt IT-kontoret hvis det driller – se vores vejledning til at søge IT-hjælp, især punkt 9!

Du kan ikke ændre dine brugernavne.

Oversigt over skolens IT-løsningerVejledning til at søge IT-hjælpFliser