Efterslægten-login

Skift adgangskoden

Hvis du er ny kursist

Hvis du er ny kursist, så modtager du kort før skolestart en mail der hedder “Dine login på Efterslægten”. Denne mail rummer dit brugernavn og din adgangskode. Det sker desværre at denne mail havner i en mappe med uønsket mail, så kig også lige dér! Uden denne mail kan du ikke komme i gang med vores IT-løsninger, så hvis du ved skolestart stadig mangler mailen, er det bedst at du mailer til vores IT-kontor. Skriv fra den mail hvor du ønsker at modtage mail fra os, og husk at oplyse fuldt navn og fødselsdag. Det første du skal gøre er at skifte din adgangskode, dvs. at ændre den udleverede engangskode til én du selv vælger.

Hvis du ikke er ny kursist

Hvis du før har startet undervisning på Efterslægten, skal du normalt ikke skifte adgangskoden igen. Hvis du har glemt din adgangskode (den du selv har valgt, og som vi indtil foråret 2020 kaldte din “piftede” adgangskode), eller ikke kan logge på systemerne, så henvend dig til IT-kontoret.

Skift koden!

Hvis du er ny på Efterslægten, skal du altså én gang for alle skifte din kode som beskrevet herunder. Du skal skifte koden før du kan få adgang til vores undervisningsmateriale og andre systemer. Bl.a. kan du ikke komme på vores trådløse net før du har skiftet, og derfor er det smart at gøre det hjemmefra (eller gør det fx på en smartphone med mobildata).

For at skifte skal du gå til siden mit.hfc.dk. Men læs først vejledningen nedenfor!


[Dette er et screenshot. Du skal gå til mit.hfc.dk for at kunne gøre som beskrevet.]

Vigtigt: Du skal ikke prøve at logge ind (blå knap) for at skifte; du skal i stedet klikke ”Skift adgangskode” (sort knap nederst), og derefter udfylde:

  • Brugernavn: Se dit Efterslægten-brugernavn i mailen “Dine login på Efterslægten”.
  • Nuværende kodeord: Hfc efterfulgt af dit CPR-nummer (alle 10 cifre; ingen bindestreg)
  • Nyt kodeord: Et sikkert kodeord som du selv vælger, og som overholder kompleksitetskravene der vises på siden.
  • Gentag nyt kodeord: Skriv det samme igen, og klik på Skift – så har du skiftet koden!

Hvis du på et senere tidspunkt ønsker at ændre din adgangskode, skal du igen gøre det på siden mit.hfc.dk. Kontakt IT-kontoret hvis det driller – se vores vejledning til at søge IT-hjælp.

Du må aldrig dele login med andre. Du kan ikke ændre dine brugernavne.

Du skal bruge dit Efterslægten-login til bl.a. skolens trådløse net, LUDUS Web, print.hfc.dk (kopiprintere), eksamen.hfc.dk (eksamensarkiv) og https://video.hfc.dk (videoarkiv).

Du har også en Microsoft-konto, som også kaldes en Office 365-konto, en skole- eller arbejds-konto, eller en mail. Den er det samme som dit Efterslægten-login, bare med @hfc.dk efter brugernavnet. Microsoft-kontoen bruger du til Teams, OneNote, sharepoint.hfc.dk og Office-pakken. (Måske har du også en anden Microsoft-konto fra en tidligere skole eller privat, fx hvis du har en Hotmail-konto, men den skal du ikke bruge hér!)

Til enkelte andre ting – fx e-bøger, ordbøger og skriftlig eksamen – skal du bruge Unilogin.

Oversigt over skolens IT-løsningerVejledning til at søge IT-hjælpFliser